Általános szerződési feltételek

1. Bevezetés

1.1 Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza Fegyver Zoltán EV (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett honlap használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük azt, hogy honlapunk látogatója (a továbbiakban: Felhasználó) csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha az itt leírtakkal egyetért, és magára nézve azokat kötelező érvényűnek ismeri el.

1.2 Jelen ÁSZF 2021. augusztus 30. napjától hatályos. Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ÁSZF módosítására, a változtatásokról pedig Felhasználót a honlap Rólunk oldalán tájékoztatja. Felhasználó jelen dokumentumot PDF formátumban is letöltheti és tárolhatja. Az ÁSZF mellett Felhasználónak érdemes megismerkednie az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakkal, mely részletesen ismerteti, hogy milyen rendelkezések és elvek mentén kezeljük a Felhasználó által a részünkre átadott adatokat, információkat.

1.3 Szolgáltató adatait az Impresszum tartalmazza részletesen, de kivonatos formában itt is közüljük.

Tulajdonos és szolgáltató: Fegyver Zoltán EV
Székhely: Magyarország, 1048 Budapest, Bőrfestő utca 4. 4. em. 7. ajtó
Adószám: 68915650-2-41
Közösségi adószám: HU68915650
Nyilvántartási szám: 52432905
Főtevékenység: 479108 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
Telefonszám: +36 (30) 3233-567, +36 (30) FADEKOR
E-mail cím: info@fadekor.hu
Tárhelyszolgáltató adatai: Websupport Magyarország Kft., 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22., +36 (22) 787-674, support@websupport.hu

1.4 Az ÁSZF dokumentumban nem szabályozott kérdésekre és az ÁSZF értelmezésére Magyarország törvényei, a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.) vonatkozó rendelkezéseire. Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződéskötésben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet távollévők között kötött szerződésre vonatkozó részei az irányadóak.

1.5 Felhasználó az oldalra való látogatással elfogadja és tudomásul veszi, hogy a honlap teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az oldalról bármilyen tartalmat, azaz például képet vagy szövegrészletet másolni, és azt máshol felhasználni csak és kizárólag a szerző, Fegyver Zoltán EV előzetes írásos hozzájárulásával lehetséges. Ellenkező esetben a hatályos jogszabályok alapján jogi eljárást indítunk. A jogosulatlan felhasználás miatt napi díj is felszámolásra kerül, mely mértéke a felhasznált tartalom típusától függően 2500 Ft/nap/fotó vagy 2500 Ft/nap/mondat.

1.6 Ügyintézési időszakunk munkanapokon 09:00 és 16:00 között van, telefonszámunk is ekkor érhető el. Felhasználó megkereséseire igyekszünk mihamarabb, de legkésőbb három munkanapon belül válaszolni. Kivételt jelent ez alól az olyan időszak, melyről a honlapon a Felhasználót előre tájékoztajtuk, például szabadság esetén.

2. A megjelenített termékekről és szolgáltatásokról

2.1 Elsősorban fával, fából készült egyedi termékekkel, dekorációkkal és ajándékokkal foglalkozunk. Elérhetőek továbbá natúr fa termékek is, mint például különféle faszeletek és fakorongok. Üzlethelyiségünk nincs. Felhasználó a termékeket – esetleges telefonos egyeztetést követően – vagy elektronikus levelezés útján, vagy a holnapunkon biztosított kosárba összeválogatva tudja megrendelni.

2.2 A fa természetes anyag, ami azzal jár, hogy nincs két ugyanolyan fakorong, vagy akár két ugyanolyan elkészült ajándék. Például gravírozásnál ugyanolyan beállítások mellett még egyazon falapon vagy fakorongon belül is lehetnek eltérések a színárnyalatokban. A termékekről mindig igyekszünk valósághű fotókat közzétenni, de pontosan a fa természetessége miatt ezek leginkább illusztrációként szolgálnak: a fotókon látott és a megkapott tárgyak kissé eltérhetnek például színben vagy árnyalatban. Szintén a fa tulajdonságaiból fakadóan a faszeleteken a fa nedvességtartalmának változása miatt repedések jelenhetnek meg. Kérjük Felhasználót, rendelései során erre legyen tekintettel, hogy ne érje csalódás.

2.3 Honlapunkon alapvetően kétféle terméktípust különböztetünk meg. Az egyik a kész termék, melyhez nincs plusz hozzáadott szolgáltatás. Ilyen például egy natúr fakorong. A másik típus az egyedi termék, amikor is Felhasználó kifejezett kérésére és utasításai alapján készítünk el egy terméket, például egyedi gravírozással látunk el egy fakorongot. A két termék eltérő módon kezelendő, és eltérő szabályok is vonatkoznak rájuk. A különbségekre a későbbiekben térünk ki.

2.4 A termék adatlapján megjelenítjük a termék nevét, a termék részletes leírását és tulajdonságait. Kész termékeknél minden esetben előre feltüntetjük azok árát, melyek bruttó árak, tehát az ÁFÁ-t is tartalmazzák, és magyar forintban (Ft/HUF) értendőek. A feltültetett bruttó árak AAM% ÁFA tartalommal bírnak. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az egyedi termékeknél ár feltüntetése nem mindig lehetséges, hiszen azokat nagyban befolyásolják Felhasználó elképzelései. Ám minden esetben, még a rendelés véglegesítése előtt részletesen tájékoztatjuk Felhasználót a pontos költségekről, beleértve a szállítási költséget is. Így Felhasználó mindezek tudatában, kötöttségek nélkül dönthet arról, hogy ajánlatunkat elfogadja, visszautasítja, vagy módosítással kíván élni.

2.5 Amennyiben egy terméknél akciós ár kerül bevezetésre, minden esetben teljes körűen tájékoztatjuk Felhasználót az akció pontos időtartamáról.

2.6 A termékek adatlapján feltüntetett árak a csomagolási és házhozszállítási költséget nem tartalmazzák.

2.7 Vannak termékeink, melyek ára sávosan kerül meghatározásra: ez azt jelenti, hogy adott mennyiség fölött kedvezőbb darabár lép életbe. A megrendelő űrlap kitöltése során a darabszám módosításakor automatikusan az adott mennyiséghez tartozó ár kerül kiírásra.

2.8 Nagyobb mennyiségű és/vagy összegű rendelés esetén Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy Felhasználó részére, csakis az aktuális rendelésére vonatkozóan, egyedi kedvezményes árat állapítson meg. Ez a kedvezmény azonban sem az érintett Felhasználó, sem más Felhasználó részére nem ad jogalapot a jövőbeni rendeléseiket illető kedvezményre.

3. A rendelés menete

3.1 A rendelések leadásának egyik módja az elektronikus levelezés során történő megrendelés. Kérjük, ekkor Felhasználó küldje el a Rendelés és szállítás oldalon részletesen felsorolt adatokat.

3.2 A rendelésleadásra a holnapon biztosított kosár funkció is lehetőséget nyújt. Felhasználó a webáruházaknál megszokott módon termékeket válogathat és helyezhet a kosarába. A Kosár oldalon áttekintheti az megrendelni kívánt termékeket, szükség esetén törölheti azokat. Ugyanitt lehetséges a megfelelő szállítási mód kiválasztása. A szállítási mód kiválasztása után Felhasználó megadhatja a számlázási és szállítási adatait, majd véglegesítheti megrendelési igényét. A megrendelési igényről minden esetben automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk, mely egy honlapcímet is tartalmaz, ahol Felhasználó nyomon követheti a rendelése állapotát. Ez a rendelésleadási mód is elektronikus levelezés útján leadott rendelésnek minősül: a kosár funkció a termékek könnyebb összeválogatására szolgál, s a megrendelési igény leadását mindig kézi ellenőrzés és visszaigazolás követi Szolgáltató részéről.

3.3 Az előző pont szerint leadott megrendelési igény nem jelenti annak automatikus teljesítését. Minden esetben ellenőrizzük az igényt, és teljesíthetőség esetén díjbekérőt küldünk Felhasználónak, különben pedig e-mailben vesszük fel vele a kapcsolatot, és tájékoztatjuk a készlethiányos termékekről, azok várható érkezéséről.

3.4 Amennyiben egy termék Felhasználó egyedi kérése alapján készül, a gyártást mindig csak a kiküldött terv jóváhagyása utn kezdjük meg.

3.5 Felhasználó megkereséseire mihamarabb, de legkésőbb három munkanapon belül igyekszünk válaszolni.

3.6 A termékekről való érdeklődés és egyeztetés önmagában még egyik fél részéről sem jár kötelezettséggel, mint például a Felhasználó részéről fizetési kötelezettséggel. A kész termékek összekészítését és az egyedi termékek gyártását mindig csak rendelési igény visszaigazolását, az esetlegesen elkészített tervek jóváhagyását, és a díjbekérő kiegyenlítését követően kezdjük meg. Tehát a kiállított díjbekérő kiegyenlítése az a pont, ahonnan az elektronikus levelezésben foglaltak, vagy a webáruházas felületünkön leadott megrendelési igények már szerződésnek minősülnek: a szerződés formája írásos, nyelve magyar, külön iktatásra nem kerül, tárolási idejére az az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak érvényesek, azaz a levelezést alapesetben 30 napig őrizzük meg.

3.7 Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyes felkéréseket, rendeléseket ne vállaljon el. (Például túlterheltség miatt belátható időn belül nem tudjuk vállalni a gyártást, vagy a technológiánk nem teszi lehetővé a kérés teljesítését.) Erről a döntésünkről Felhasználót természetesen tájékoztatjuk.

4. Fizetési módok és számlázás

4.1 A banki átutalás az egyik lehetőség a rendelés végösszegének kifizetésére. Az utalás részleteit a kiküldött díjbekérőben találja Felhasználó. A banki átutalás esetleges plusz díja Felhasználót terheli.

4.2 Felhasználó online bankkártyás fizetéssel is teljesítheti a rendelés végösszegét. Az online bankkártyás fizetés esetleges plusz díja Felhasználót terheli. A Felhasználó részére küldött díjbekérő tartalmaz egy linket, mely a SimplePay biztonságos, online rendszerére irányít át, s ad lehetőséget az online bankkártyás fizetésére.

4.3 Felhasználónak nyolc munkanap áll rendelkezésére, hogy a díjbekérőt kiegyenlítse, amennyiben ez nem teljesül, megrendelését semmisnek tekintjük.

4.4 Készpénzes fizetési lehetőség csak kész termékek rendeléskor és személyes átvétel esetén oldható meg. Amennyiben Felhasználó nem jelentkezik a termékekért az előre egyeztetett határidőig, a rendelését semmisnek tekintjük.

4.4 A rendeléséről alapértelmezetten elektronikus számlát állítunk ki, melyet elektronikus levelezés útján küldünk el Felhasználónak. Amennyiben Felhasználó papír alapú számlát igényelne, ezt kérjük mindenképpen előre jelezze.

4.5 Az oldalon feltüntetett áraink minden esetben magyar forintban (Ft/HUF) értendők, ugyanígy a pénzügyi tranzakciók pénzneme is magyar forint (Ft/HUF). A honlapunkon feltüntetett árak bruttó árak, és AAM% ÁFA tartalommal bírnak.

5. Szállítási módok és díjak

5.1 Termékeinket leggyakrabban FoxPost és a Magyar Posta szolgáltatásával szállíttatjuk ki. Felhasználó a Rendelés és szállítás oldalunkon tájékozódhat a különféle szállítási lehetőségekről és azok költségéről. Felhasználó és Szolgáltató előzetes egyeztetése és megállapodása alapján természetesen más módon és szolgáltatóval is megoldható a termékek szállítása.

5.2 A szállítási mód meghatározása elektronikus levelezés formájában leadott rendelés esetén minden esetben Felhasználóval előzetesen egyeztetve történik, a webáruházban leadott rendelési igény esetén pedig Felhasználó maga választhatja ki a megfelelő szállítási módot.

5.3 Előzetes egyeztetés alapján személyes átvételre is tudunk lehetőséget biztosítani a székhelyünkön. Ennek külön díja értelemszerűen nincs.

5.4 Raktáron lévő, kész termékek rendelése esetén a termékeket a díjbekérő kiegyenlítése után általában egy munkanapon belül átadjuk a szállítást végző cégnek. Egyedi kérésre legyártott termék esetén az elkészülést követő munkanapon kerülnek átadásra a termékek.

6. Az elállási jogról

6.1 Az elállási jogot a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 2013. évi V. törvény szabályozza. Célja, hogy Felhasználónak lehetőséget adjon a vásárlástól való elállásra, hiszen az internetes vásárlási mód miatt nem volt lehetősége a terméket előzetesen megtekinteni és kipróbálni. Felhasználó az írásbeli megállapodás és a termék átvételének napja között, illetve a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül élhet elállási jogával, ezt a döntését még indokolnia sem kell. Ugyanakkor Felhasználó köteles az elállási szándékát egyértelmű nyilatkozat útján közölni Szolgáltatóval, és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb 14 naptári napon belül visszaküldeni.

6.2 Felhasználó az elállási szándékáról például az alábbi formában tájékoztathatja Szolgáltatót, elektronikus vagy postai levelezés útján.

Címzett: ...
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ...
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja: ...
A fogyasztó(k) neve: ...
A fogyasztó(k) címe: ...
A fogyasztó(k) aláírása: ... (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ...

6.3 Az elállási jog gyakorlása esetén Felhasználó részére visszafizetjük a termék árát, valamint a szállítási költséget is. A visszatérítés alapvetően Felhasználó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon zajlik. Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján ettől eltérő visszatérítési mód is alkalmazható, de Felhasználót ebből fakadóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A szállítási költség visszatérítéséről fontos azonban tudni, hogy ha Felhasználó a megrendeléskor nem a felkínált legolcsóbb szállítási módot választotta, akkor Szolgáltató csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni. (Például ha valaki emelt díjú expressz-szállítást vesz igénybe, a mi részünkről csak a normál szállítási díjszabás szerinti összeget kell visszajuttatnunk.) A törvény szerint a termék visszaküldésének díja Felhasználót terheli. Felhasználó által utánvéttel visszaküldött termék átvételét Szolgáltató jogosult megtagadni.

6.4 Szolgáltatót megilleti a visszatartás joga. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy addig visszatarthatjuk a visszafizetendő vételárat és szállítási költséget, amíg Felhasználó vissza nem szolgáltatta részünkre a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

6.5 Az elállási joggal kapcsolatos fontos tudnivaló még, hogy amennyiben Felhasználó nem csak a szükséges mértékig próbálta ki a terméket, hanem ezen felül is használta, akkor a termékben okozott károkért, értékcsökkenésért Felhasználó felelősséggel tartozik. Esetünkben például egy díszítésre felhasznált fakorongról ránézésre eldönthető, hogy használható-e a kívánt célra vagy sem. De ha Felhasználó ezen felül is használja a terméket, például megnézi, milyen szépen égnek rajta a díszgyertyák, és ennek eredményeként a fakorongot viasszal szennyezi, megégeti, vagy a fakorong kérgét megsérti, akkor nyilván nem fogjuk érte az eredeti vételárat visszafizetni, hanem értékcsökkenéssel számolunk.

6.6 Felhasználó számára nagyon fontos tudnivaló még az elállási joggal kapcsolatban, hogy a 2013. évi V. törvény 29. § (1) bekezdésének c) pontja értelmében az elállási jog nem érvényes olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Emiatt is különböztetjük meg a kész és az egyedi termékeket: az egyedi termékekre nem vonatkozik az elállási jog!

6.7 Az elállási jogról további hasznos információkat és példákat találhat Felhasználó a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi oldalán.

7. A kellékszavatosságról

7.1 A törvény előírása szerint Szolgáltató a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik. (Bár ez a különféle fakorongok és fából készült dísztárgyak esetére nehezen értelmezhető, de mégis csak jogszabályi kötelezettség, tehát kell vele foglalkoznunk. Például ha tudnánk, hogy egy nagyobb fakorongban termeszfészek van, és a termeszek néhány napon belül szétrágják a fakorongot, akkor Felhasználó jogosan kérné, hogy vállaljuk a felelősséget a káreseményért, küldjük cseredarabot, vagy térítsük meg a kárt.)

7.2 A kellékszavatosságról szintén további hasznos információkat és példákat találhat Felhasználó a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi oldalán.

8. Panaszkezelés és vitarendezés

8.1 Ha Felhasználó bármilyen ok miatt panasszal kíván élni Szolgáltató felé, akkor nekünk címzett elektronikus vagy postai levélben teheti ezt meg. Kérjük írja le pontosan, hogy miért kíván panasszal élni. Az ilyen megkeresésekre mihamarabb, de legkésőbb 30 naptári napon belül érdemben és írásban válaszolunk, melyben indoklással egybekötve kifejtjük, hogy Felhasználónk panaszát jogosnak tartjuk-e. Amennyiben igen, haladéktalanul megtesszük a lépéseket a panaszkezelésre.

8.2 Célunk az elégedett vevő, így nyitottak vagyunk a vitás kérdések megbeszélésére, és a terméket ért kifogások vizsgálatára, a problémák megoldására. Ugyanakkor kérjük Felhasználót, még rendelése előtt vegye figyelembe a 2.2 és a 6.6 pontban foglaltakat.

8.3 Ha egy vitás kérdésben Felhasználó és Szolgáltató nem tudna közvetlenül megegyezésre jutni – bár reméljük ilyen nem fordul elő –, akkor Felhasználó a vita rendezése érdekében a lakóhelye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulhat. Szolgáltató köteles a békéltetőtestületi eljárásban való együttműködésre. A békéltető testületek elérhetőségei a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium információs oldalán találhatók.

8.4 Az Európai Bizottság is üzemeltet egy online vitarendezési platformot azokra az esetekre, ha egy vitás kérdésben Felhasználó és Szolgáltató nem tudna közvetlenül megegyezésre jutni. Az itteni vitarendezés regisztrációt igényel Felhasználó részéről, majd megtörténhet a panasz benyújtása. A panasz továbbításra kerül nekünk, majd Felhasználóval közösen meg kell egyeznünk egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni. A lehetséges ilyen fórumokról a platform tájékoztatja a feleket. Ha a kiválasztott fórumon sem sikerülne 30 napon belül megegyezésre jutni, akkor a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

9. Törvényi hivatkozások

9.1 Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény

9.2 Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

9.3 Jótállás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

9.4 Szerzői jogok: 1999. évi LXXVI. törvény

9.5 Felhasználó és Szolgáltató közötti megállapodásra továbbá az alábbi törvények vonatkoznak: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről, 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről, 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól, 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól