Általános szerződési feltételek

1. Bevezetés

1.1 Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza Fegyver Zoltán EV (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett honlap használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük azt, hogy honlapunk látogatója (a továbbiakban: Felhasználó) csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha az itt leírtakkal egyetért, és magára nézve azokat kötelező érvényűnek ismeri el.

1.2 Jelen ÁSZF 2018. május 6. napjától hatályos. Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ÁSZF módosítására, a lényegi változtatásokról pedig Felhasználót a honlap Blog szekciójában, külön bejegyzésben tájékoztatja. Felhasználó jelen dokumentumot PDF formátumban is letöltheti és tárolhatja. Az ÁSZF mellett Felhasználónak érdemes megismerkednie az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakkal, mely részletesen ismerteti, hogy milyen rendelkezések és elvek mentén kezeljük a Felhasználó által a részünkre átadott adatokat, információkat.

1.3 Szolgáltató adatait az Impresszum tartalmazza részletesen, de kivonatos formában itt is közüljük.

Tulajdonos és szolgáltató: Fegyver Zoltán EV
Székhely: Magyarország, 1048 Budapest, Bőrfestő utca 4. 4. em. 7. ajtó
Adószám: 68915650-2-41
Közösségi adószám: HU68915650
Nyilvántartási szám: 52432905
Főtevékenység: 479108 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
Telefonszám: +36 (30) 3233-567, +36 (30) FADEKOR
E-mail cím: info@fadekor.hu
Tárhelyszolgáltató adatai: Webonic Kft., 8000 Székesfehérvár, Budai út 14., +36 (22) 787-674, support@webonic.hu

1.4 Az ÁSZF dokumentumban nem szabályozott kérdésekre és az ÁSZF értelmezésére Magyarország törvényei, a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.) vonatkozó rendelkezéseire. Felhasználó és Szolgáltató közötti szerződéskötésben a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet távollévők között kötött szerződésre vonatkozó részei az irányadóak.

1.5 Felhasználó az oldalra való látogatással elfogadja és tudomásul veszi, hogy a honlap teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. Az oldalról bármilyen tartalmat, azaz például képet vagy szövegrészletet másolni, és azt máshol felhasználni csak és kizárólag a szerző, Fegyver Zoltán EV előzetes írásos hozzájárulásával lehetséges. Ellenkező esetben a hatályos jogszabályok alapján jogi eljárást indítunk. A jogosulatlan felhasználás miatt napi díj is felszámolásra kerül, mely mértéke a felhasznált tartalom típusától függően 25000 Ft/nap/fotó vagy 25000 Ft/nap/mondat.

1.6 Ügyintézési időszakunk munkanapokon 09:00 és 17:00 között van, telefonszámunk is ekkor érhető el. Felhasználó megkereséseire legkésőbb két munkanapon belül válaszolunk. Kivételt jelent ez alól az olyan időszak, melyről a honlapon a Felhasználót előre tájékoztajtuk, például szabadság esetén.

2. A megjelenített termékekről és szolgáltatásokról

2.1 Honlapunkon – amint annak neve is mutatja – fával, fából készült egyedi termékekkel, dekorációkkal és ajándékokkal foglalkozunk. Elérhetőek továbbá natúr fa termékek is, mint például különféle faszeletek és fakorongok. Üzlethelyiségünk jelenleg nincs, Felhasználó a termékeket – esetleges telefonos egyeztetést követően – elektronikus levelezés útján tudja megrendelni.

2.2 A fa természetes anyag, ami azzal jár, hogy nincs két ugyanolyan fakorong, vagy akár két ugyanolyan elkészült ajándék. Például gravírozásnál ugyanolyan beállítások mellett még egyazon falapon belül is lehetnek eltérések a színárnyalatokban. A termékekről mindig igyekszünk valósághű fotókat közzétenni, de pontosan a fa természetessége miatt ezek leginkább illusztrációként szolgálnak: a fotókon látott és a megkapott tárgyak kissé eltérhetnek például színben vagy árnyalatban. Szintén a fa, mint természetes anyag tulajdonságaiból fakadóan a faszeleteken a fa nedvességtartalmának változása miatt repedések jelenhetnek meg. Kérjük Felhasználót, rendelései során erre legyen tekintettel, hogy ne érje csalódás.

2.3 Honlapunkon alapvetően kétféle terméktípust különböztetünk meg. Az egyik a kész termék, melyhez nincs plusz hozzáadott szolgáltatás. Ilyen például egy natúr fakorong. A másik típus az egyedi termék, amikor is Felhasználó kifejezett kérésére és utasításai alapján készítünk el egy terméket, például egyedi gravírozással látunk el egy fakorongot. A két termék eltérő módon kezelendő, és eltérő szabályok is vonatkoznak rájuk. A különbségekre a későbbiekben térünk ki.

2.4 A termék adatlapján megjelenítjük a termék nevét, a termék részletes leírását, tulajdonságait, illetve ahol lehet, a hozzávetőleges tömegét is. (Utóbbi a szállítási költség becslésénél lehet hasznos.) Kész termékeknél minden esetben előre feltüntetjük azok árát, melyek bruttó árak, tehát az ÁFÁ-t is tartalmazzák, és magyar forintban (Ft/HUF) értendőek. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az egyedi termékeknél ár feltüntetése nem mindig lehetséges, hiszen azokat nagyban befolyásolják Felhasználó elképzelései. Ám minden esetben, még a rendelés véglegesítése előtt részletesen tájékoztatjuk Felhasználót a pontos költségekről, beleértve a szállítási költséget is. Így Felhasználó mindezek tudatában, kötöttségek nélkül dönthet arról, hogy ajánlatunkat elfogadja, visszautasítja, vagy módosítással kíván élni.

2.5 Amennyiben egy terméknél akciós ár kerül bevezetésre, minden esetben teljes körűen tájékoztatjuk Felhasználót az akció pontos időtartamáról.

2.6 Termékeinkre külön csomagolási díjat nem számítunk fel, azonban a termékek adatlapján feltüntetett árak az esetleges házhozszállítási költséget nem tartalmazzák.

2.7 Nagyobb mennyiségű és/vagy összegű rendelés esetén Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy Felhasználó részére, csakis az aktuális rendelésére vonatkozóan, egyedi kedvezményes árat állapítson meg. Ez a kedvezmény azonban sem az érintett Felhasználó, sem más Felhasználó részére nem ad jogalapot a jövőbeni rendeléseiket illető kedvezményre.

3. A rendelés menete

3.1 A rendelések leadása – esetleges telefonos egyeztetést követően – elektronikus levelezés útján lehetséges. A rendeléshez kérjük, Felhasználó küldje el a megrendelni kívánt termék nevét és/vagy a rá mutató linket, illetve a termék kívánt darabszámát. Egyedi termék rendelésekor a termék egyedi jellemzőit is kérjük megírni.

3.2 Felhasználó megkeresésére mihamarabb, de munkanapokra értendően legkésőbb 48 órán belül igyekszünk válaszolni. Válaszlevelünkben megírjuk, hogy a kívánt termék van-e raktáron, illetve ha nincs, akkor mikorra tudjuk beszerezni. Egyedi termékigény – ahol a termék egyedi jellegéből fakadóan nem volt lehetséges ár feltüntése – esetén ajánlatot teszünk annak elkészítési árára és határidejére. Felhasználó válaszlevélben elfogadhatja vagy visszautasíthatja az ajánlatot, de akár rendelése módosítását is kérheti. A levélváltás során lehetőség nyílik az adatok pontosítására, a szállítási és számlázási cím megadására és módosítására is, a korábban hibásan bevitt adatok javítása is ilyen módon történik. Szintén egyeztetjük a lehetséges szállítási módokat.

3.3 A termékekről való érdeklődés és egyeztetés önmagában még egyik fél részéről sem jár kötelezettséggel, mint például a Felhasználó részéről fizetési köletezettséggel. A kész termékek összekészítését, és az egyedi termékek gyártását mindig csak megállapodást követően, Felhasználó kérésére és hozzájárulására kezdjük meg. (Tehát Felhasználó kifejezett írásbeli hozzájárulása az a pont, ahonnan az elektronikus levelezésben foglaltak szerződésnek minősülnek: a szerződés formája írásos, nyelve magyar, külön iktatásra nem kerül, tárolási idejére az az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak érvényesek: a levelezést alapesetben 30 napig őrízzük meg. Bár az Ekertv. 5. § (4) bekezdése alapján az itt zárójelben lévő kitételeket nem kellene feltüntetnük, de mivel az elektronikus levelezésen keresztül történő rendelés a ritkább a webáruházak körében, így a Felhasználó érdekében mégis megtettük.)

3.4 Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy egyes felkéréseket, rendeléseket ne vállaljon el. (Például túlterheltség miatt belátható időn belül nem tudjuk vállalni a gyártást, vagy a technológiánk nem teszi lehetővé a kérés teljesítését.) Erről a döntésünkről Felhasználót természetesen tájékoztatjuk.

4. Fizetési módok és számlázás

4.1 A banki átutalás az egyik lehetőség a rendelés végösszegének kifizetésére. Az utalás részleteit az elektronikus levelezés során közöljük Felhasználóval. A banki átutalás esetleges plusz díja Felhasználót terheli. Az összeg megérkeztéről visszaigazolást küldünk, s ez után kezdjük el a kész termékek csomagolását és postára adását, illetve az egyedi kérésre készülő termékek gyártását. Felhasználónak hét munkanap áll rendelkezésére, hogy a megállapodás után a banki átutalást teljesítse, amennyiben ez nem teljesül, a rendelését semmisnek tekintjük.

4.2 Felhasználó online bankkártyás fizetéssel is teljesítheti a rendelés végösszegét. Az online bankkártyás fizetés esetleges plusz díja Felhasználót terheli. Ebben az esetben Felhasználó részére egy linket küldünk, mely a Borgun biztonságos, online rendszerére irányít át, s ad lehetőséget az online bankkártyás fizetésére. A fizetés megtörténte után kezdjük el a kész termékek csomagolását és postára adását, illetve az egyedi kérésre készülő termékek gyártását. Felhasználónak hét munkanap áll rendelkezésére, hogy a megállapodás után az online bankkártyás fizetést teljesítse, amennyiben ez nem teljesül, a rendelését semmisnek tekintjük.

4.3 Készpénzes fizetési lehetőség csak kész termékek rendeléskor, személyes átvétel esetén oldható meg. Amennyiben Felhasználó nem jelentkezik a termékekért az előre egyeztetett határidőig, a rendelését semmisnek tekintjük.

4.4 A rendeléséről alapesetben elektronikus számlát állítunk ki, melyet elektronikus levelezés útján küldünk el Felhasználónak. Amennyiben papír alapú számlát igényelne, ezt kérjük előre jelezze. Ebben az esetben a kinyomtatott számlát a termék mellett találja majd a csomagban.

4.5 Az oldalon feltüntetett áraink minden esetben magyar forintban (Ft/HUF) értendők, ugyanígy a pénzügyi tranzakciók pénzneme is magyar forint (Ft/HUF).

5. Szállítási módok és díjak

5.1 Termékeink elég széles skálán mozognak mind a méret, mind a tömeg területén. Emiatt a legmegfelelőbb szállítási mód kiválasztása mindenképpen egyeztetést igényel Szolgáltató és Felhasználó között. Termékeinket jelenleg a Magyar Posta segítségével szállíttatjuk ki. Felhasználó az alábbi oldalon tájékozódhat a különféle díjszabásokról. Felhasználó és Szolgáltató előzetes egyeztetése és megállapodása alapján természetesen más módon és szolgáltatóval is megoldható a termékek szállítása.

5.2 Illusztrációként néhány díjszabást az alábbiakban is felsorolunk, de kihangsúlyozva, hogy ezek tájékoztató jellegűek, és nem kizárólagosak. Tehát Szolgáltató és Felhasználó más kézbesítési módban is megegyezhet. A lentebb megjelölt árak mind bruttó árak.

5.3 A könnyebb, kisebb méretű termékeket levélküldeményként is feladhatjuk. Elsőbbségi és ajánlott kézbesítést igényelve, az e-előrejelzést és e-értesítést kérve egy 50g tömegű termék postázási díja 600Ft, 100g esetén 720Ft, 250g esetén 805Ft.

5.4 A nagyobb csomagokat egy napos időgaranciával, e-előrejelzést és e-értesítést kérve az alábbi díjakért szállítják házhoz: 2kg alatt 1790Ft, 2-5kg között 1970Ft, 5-15kg között 2510Ft, míg 15 és 30kg között 4190Ft.

5.5 20kg-os tömegig a Magyar Posta csomagautomata szolgáltatása is igénybe vehető, ennek díja egységesen 890Ft. A csomagautomaták friss listáját itt találja.

5.6 Előzetes egyeztetés alapján személyes átvételre is tudunk lehetőséget biztosítani a székhelyünkön. Ennek külön díja értelemszerűen nincs.

5.7 A rendelés szállítási időpontja mindig Szolgáltató és Felhasználó előzetes megállapodásában kerül rögzítésre. Iránymutatóként: raktáron lévő, kész termékek esetén a termékeket általában két munkanapon belül átadjuk a szállítást végző cégnek. Egyedi kérésre legyártott termék esetén az elkészítést követő munkanapon kerülnek átadásra a termékek.

6. Az elállási jogról

6.1 Az elállási jogot a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 2013. évi V. törvény szabályozza. Célja, hogy Felhasználónak lehetőséget adjon a vásárlástól való elállásra, hiszen az internetes vásárlási mód miatt nem volt lehetősége a terméket előzetesen megtekinteni és kipróbálni. Felhasználó az írásbeli megállapodás és a termék átvételének napja között, illetve a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül élhet elállási jogával, ezt a döntését még indokolnia sem kell. Ugyanakkor Felhasználó köteles az elállási szándékát egyértelmű nyilatkozat útján közölni Szolgáltatóval, és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb 14 naptári napon belül visszaküldeni.

6.2 Felhasználó az elállási szándékáról például az alábbi formában tájékoztathatja Szolgáltatót, elektronikus vagy postai levelezés útján.

Címzett: ...
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ...
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja: ...
A fogyasztó(k) neve: ...
A fogyasztó(k) címe: ...
A fogyasztó(k) aláírása: ... (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ...

6.3 Az elállási jog gyakorlása esetén Felhasználó részére visszafizetjük a termék árát, valamint a szállítási költséget is. A visszatérítés alapvetően Felhasználó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon zajlik. Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján ettől eltérő visszatérítési mód is alkalmazható, de Felhasználót ebből fakadóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A szállítási költség visszatérítéséről fontos azonban tudni, hogy ha Felhasználó a megrendeléskor nem a felkínált legolcsóbb szállítási módot választotta, akkor Szolgáltató csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni. (Például ha valaki emelt díjú expressz-szállítást vesz igénybe, a mi részünkről csak a normál szállítási díjszabás szerinti összeget kell visszajuttatnunk.) A törvény szerint a termék visszaküldésének díja Felhasználót terheli. Felhasználó által utánvéttel visszaküldött termék átvételét Szolgáltató jogosult megtagadni.

6.4 Szolgáltatót megilleti a visszatartás joga. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy addig visszatarthatjuk a visszafizetendő vételárat és szállítási költséget, amíg Felhasználó vissza nem szolgáltatta részünkre a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

6.5 Az elállási joggal kapcsolatos fontos tudnivaló még, hogy amennyiben Felhasználó nem csak a szükséges mértékig próbálta ki a terméket, hanem ezen felül is használta, akkor a termékben okozott károkért, értékcsökkenésért Felhasználó felelősséggel tartozik. Esetünkben például egy díszítésre felhasznált fakorongról ránézésre eldönthető, hogy használható-e a kívánt célra vagy sem. De ha Felhasználó ezen felül is használja a terméket, például megnézi, milyen szépen égnek rajta a díszgyertyák, és ennek eredményeként a fakorongot viasszal szennyezi, megégeti, vagy a fakorong kérgét megsérti, akkor nyilván nem fogjuk érte az eredeti vételárat visszafizetni, hanem értékcsökkenéssel számolunk.

6.6 Felhasználó számára nagyon fontos tudnivaló még az elállási joggal kapcsolatban, hogy a 2013. évi V. törvény 29. § (1) bekezdésének c) pontja értelmében az elállási jog nem érvényes olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. Emiatt is különböztetjük meg a kész és az egyedi termékeket: az egyedi termékekre nem vonatkozik az elállási jog!

6.7 Az elállási jogról további hasznos információkat és példákat találhat Felhasználó a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi oldalán.

7. A kellékszavatosságról

7.1 A törvény előírása szerint Szolgáltató a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik. (Bár ez a különféle fakorongok és fából készült dísztárgyak esetére nehezen értelmezhető, de mégis csak jogszabályi kötelezettség, tehát kell vele foglalkoznunk. Például ha tudnánk, hogy egy nagyobb fakorongban termeszfészek van, és a termeszek néhány napon belül szétrágják a fakorongot, akkor Felhasználó jogosan kérné, hogy vállaljuk a felelősséget a káreseményért, küldjük cseredarabot, vagy térítsük meg a kárt.)

7.2 A kellékszavatosságról szintén további hasznos információkat és példákat találhat Felhasználó a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelmi oldalán.

8. Panaszkezelés és vitarendezés

8.1 Ha Felhasználó bármilyen ok miatt panasszal kíván élni Szolgáltató felé, akkor nekünk címzett elektronikus vagy postai levélben teheti ezt meg. Kérjük írja le pontosan, hogy miért kíván panasszal élni. Az ilyen megkeresésekre mihamarabb, de legkésőbb 30 napon belül érdemben és írásban válaszolunk, melyben indoklással egybekötve kifejtjük, hogy Felhasználónk panaszát jogosnak tartjuk-e. Amennyiben igen, haladéktalanul megtesszük a lépéseket a panaszkezelésre.

8.2 Célunk az elégedett vevő, így nyitottak vagyunk a vitás kérdések megbeszélésére, és a terméket ért kifogások vizsgálatára, a problémák megoldására. Ugyanakkor kérjük Felhasználót, még rendelése előtt vegye figyelembe a 2.2 és a 6.6 pontban foglaltakat.

8.3 Ha egy vitás kérdésben Felhasználó és Szolgáltató nem tudna közvetlenül megegyezésre jutni – bár reméljük ilyen nem fordul elő –, akkor Felhasználó a vita rendezése érdekében a lakóhelye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulhat. Szolgáltató köteles a békéltetőtestületi eljárásban való együttműködésre. A békéltető testületek elérhetőségei a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium információs oldalán találhatók.

8.4 Az Európai Bizottság is üzemeltet egy online vitarendezési platformot azokra az esetekre, ha egy vitás kérdésben Felhasználó és Szolgáltató nem tudna közvetlenül megegyezésre jutni. Az itteni vitarendezés regisztrációt igényel Felhasználó részéről, majd megtörténhet a panasz benyújtása. A panasz továbbításra kerül nekünk, majd Felhasználóval közösen meg kell egyeznünk egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni. A lehetséges ilyen fórumokról a platform tájékoztatja a feleket. Ha a kiválasztott fórumon sem sikerülne 30 napon belül megegyezésre jutni, akkor a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

9. Törvényi hivatkozások

9.1 Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény

9.2 Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

9.3 Jótállás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

9.4 Szerzői jogok: 1999. évi LXXVI. törvény

9.5 Felhasználó és Szolgáltató közötti megállapodásra továbbá az alábbi törvények vonatkoznak: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről, 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről, 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről, 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól, 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól